تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/06/20 - 11:15
کد خبر: 281597

با اعتراض هنرمندان و افشای کپی بودن نقاشی‌های کارگردان پرحاشیه سینمای ایران صورت گرفت؛

رسوایی هنری تهمینه میلانی خبرساز شد +سند

«jenny meilihove» با انتشار یک پست در صفحه اینستاگرام خود اثر متعلق به خود و همچنین اثری را که معتقد است «تهمینه میلانی» از وی کپی برداری کرده نسبت به این اقدام هنرمند سینما و تلویزیون کشورمان معترض شده و واکنش نشان داده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بالاخره نمایشگاه نقاشی های تهمینه میلانی پس از اعتراض های گسترده و اثبات سرقت هنری او دیروز تعطیل شد.

علاقه سلبریتی ها برای ورود به حوزه های غیرتخصصی و پا کردن در کفش دیگران، بیش از اندازه کار دستشان داده است. قشری که یک روز تئوریسین سیاسی می شود و روز دیگر برای کاهش ناهنجاری‌ها نسخه جامعه‌شناسانه می پیچد چاره ای نخواهد داشت که برای جبران بی‌سوادی خود، حرف های دیگران را تکرار کند؛ این عادت باعث شده است که، حتی برای فعالیت هنری هم دست به سرقت هنری از آثار دیگران بزند.

رسوایی هنری تهمینه میلانی خبرساز شد +عکس

درهمین راستا نمایشگاه نقاشی‌های تهمینه میلانی با عنوان «فیلم‌هایی که نساختم»، عصر جمعه ۱۶ شهریور با ۲۶ تابلوی نقاشی در گالری ایوان واقع در الهیه افتتاح شد. قرار بود عواید این نمایشگاه صرف امور خیریه شود. اما ارائه کار‌های بسیار ضعیف با قیمت‌های نجومی و در ادامه اثبات کپی بودن برخی از آثار میلانی به حاشیه‌ها دامن زد.

رسوایی هنری تهمینه میلانی خبرساز شد +عکس

تجمع در گالری ایوان در روز افتتاحیه نمایشگاه

برپایه گزارش فرارو حاشیه‌ها از آن جا آغاز شد که در روز افتتاحیه چند هنرمند جوان مقابل در ورودی گالری ایوان ایستاده بودند و تعدادی از کار‌های هنری تجسمی را در دست داشتند و از مردم سوال می‌کردند آیا هنرمندان خالق این آثار را می‌شناسند یا خیر. قصد تجمع کنندگان از این حرکت اعتراضی، نمایش هنر واقعی به مردم بود و معتقد بودند که مردم باید به تماشای هنر واقعی بروند.

معترضان معتقد بودند که برخی هنرمندان حوزه‌های دیگر با استفاده از شهرت و رانت خود وارد حوزه تجسمی شده اند و به این حوزه از هنر لطمه وارد کرده اند. این اعتراض‌ها در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه بود، اما در متن آن جمعیت انبوهی برای گرفتن عکس یادگاری و سلفی با تهمینه میلانی و دیگر هنرمندان مشهور کشور در این افتتاحیه نمایشگاه حضور پیدا کردند.

اما این تنها حاشیه نمایشگاه تهمینه میلانی نبود،  یکی از دلایل انتقاد به برگزاری نمایشگاه نقاشی توسط «تهمینه میلانی» این است که گفته می‌شود وی برخی از نقاشی‌های ارائه شده خود در نمایشگاه مذکور را از  آثار یک هنرمند خارجی  به نام  «jenny meilihove» که در حوزه طراحی کتاب کودک و کارت پستال فعال است کپی برداری کرده و با واکنش این نقاش خارجی مواجه شده است. شایعه حالا پس از دو روز از افتتاح نمایشگاه، کپی برداری تهمینه میلانی تائید شده است.

رسوایی هنری تهمینه میلانی خبرساز شد +عکس

کپی برداری تهمینه میلانی

«jenny meilihove» با انتشار یک پست در صفحه اینستاگرام خود اثر متعلق به خود و همچنین اثری را که معتقد است «تهمینه میلانی» از وی کپی برداری کرده نسبت به این اقدام هنرمند سینما و تلویزیون کشورمان معترض شده و واکنش نشان داده است.

همچنین بر اساس گفته منتقدان به  آثار موجود در نمایشگاه نقاشی «تهمینه میلانی»  برخی از این آثار نیز کپی شده از آثار «آمادئو مودیلیانی» نقاش مشهور ایتالیایی است و با واکنش اهالی سرشناس و متخصص حوزه نقاشی روبرو شده است.

این کارگردان سینما در پستی اینستاگرامی در این باره توضیح داد. میلانی درباره شباهت یکی از آثارش با اثر یک طراح کارت پستال نوشت: "از این بابت قلبا متاسفم این تابلو را از نمایشگاه خارج و صدمه‌ی وارد شده را جبران می‌کنم. حقیقتا نمی‌دانستم که این تصویر که احتمالا روی یک‌کارت پستال برایم ارسال و یا در فیس بوک دیده ام و در ناخوداگاهم نقش بسته است. ایشان را تا دیشب نمی‌شناختم و حتما از ایشان هم عذرخواهی خواهم کرد. "

از سوی دیگر آنطور که شنیده‌ها و گفته‌های منتقدان بازدید کننده از نمایشگاه فوق حکایت دارند، برخی از آثار نقاشی ارائه شده در نمایشگاه «تهمینه میلانی» با قیمت هایی معدل 25 میلیون تومان ارزش گذاری و قیمت گذاری شده‌اند و البته فراموش نکنید سوءاستفاده از نام یک هنرمند در فروش این چنین آثاری غیر قابل انکار است و درآمد خوبی را برای خانم بازیگر به همراه خواهد داشت.

اتفاق رخ داده درباره آثار تهمینه میلانی باعث شده است که بسیاری از هنر دوستان در فضای مجازی به مسئله بپردازند که چرا حوزه‌های مختلف هنری از جمله هنر‌های تجسمی، شعر و حتی موسیقی در سال‌های اخیر با شدت و ضعف‌های مختلفی تبدیل به حیات خلوت هنرمندان سینما و تلویزیون شده است. البته میلانی نه در هنرهای تجسمی، بلکه در عرصه کارگردانی هم خوب ظاهر نشده است. برپایه گزارش مشرق شاید تنها فیلمی از میلانی که در گیشه به توفیقی دست پیدا کرد، قسمت نخست آتش بس با حضور محمدرضا گلزار و مهناز افشار است که این فیلم، کپی ایرانیزه شده از فیلم «جدایی» (The Break-Up) ساخته پیتون رید که در آن وینس وان و جنیفر آنیستون نقش آفرینی می‌کنند. حتی صحنه بریدن تخت خواب در این فیلم کپی نعل به نعلی از این فیلم است.

رسوایی هنری تهمینه میلانی خبرساز شد +عکس

اما سوال مهمتر این است که سلبرتی ها چگونه خود را محق می دانند که اجازه ورود به هر زمنیه ای را دارند. در روزگاری که پیچیدگی نقش ها و تخصصی شدن مشاغل، تبحر یافتن در هر زمینه ای را صعب الحصول کرده است، اما عده ای با توهم عقل کل بودن، پای خود را در هر کفشی می کنند و جالب تر این که در هیچ کدام هم نمی تواننند دست آوردی داشته باشند. البته میلانی و تیمش این بارهم برای فرار از مسئولیت پذیری،  پای مسائل جنسیتی را وسط کشید. درهمین راستا مشاور هنری این گالری درواکنش به انتقادات، بازهم متوهمانه، می گوید: «دلیل این حجم از انتقادات را نمی فهمم، شاید در ادامه فرهنگ رایج در کشور ما که با زنان موفق برخورد می‌شود باشد».

شاید بهتر باشد خانم همیشه طلبکار سینمای ایران به جای کپی و سرقت هنری ازآثار دیگر هنرمندان در سینما و نقاشی، و به جای توهم فهم همه امور ارضی و سماوی، برای یک بارهم که شده یک اثر سینمایی مطلوب ارائه دهند. البته مشروط به این که عادت زشت دزدی از دیگران را ترک کرده باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top